0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بسته
    "
    افزودن به لیست علاقه مندی ها
    مقایسه

    نرمال هپتان (ان-هپتان)

    n-Heptane

    شناسه محصول: KM341
    شناسه محصول: KM341
    گرید:
    Extra pure HPLC Laboratory
    بسته بندی:
    1 لیتری شیشه 2/5 لیتری شیشه 4 لیتری پلی اتیلن
    لطفا برای خرید و اطلاع از قیمت و موجودی گرید صنعتی این محصول، با کارشناسان فروش تماس بگیرید.
    شماره تلفن : 02188543464
    فروشنده: سی سی ایران
    دسترسی: در انبار
    589,500
    589,500 تومان 0 تومان تخفیف
    تعداد
    امتیاز محصول
    مشخصات فنی بیشتر
    • نام های دیگر: ان-هپتان - دی پروپیل متان - هپتیل هیدرید - اسکیلی سولو
    • فرمول شیمیائی:

      C₇H₁₆

    نقد و بررسی اجمالی
    بیشتر

    نرمال هپتان یا ان-هپتان (n-heptane) یک ماده شیمیایی با فرمول C7H16 ومایعی بی رنگ و فرار با بویی شبیه به دی اتیل اتر می باشد. هپتان، به عنوان یک آلکان با زنجیره مستقیم مشتق شده از نفت، نشان داده می شود. نقش آن در صنعت به دلیل خاصیت شیمیایی متنوعی که ...

    محصولات مرتبط

    • نقد و بررسی
    • مشخصات
    • نظرات کاربران
    • پرسش و پاسخ
    نقد و بررسی

    نرمال هپتان (ان-هپتان) چیست؟

    نرمال هپتان یا ان-هپتان (n-heptane) یکی از مواد شیمیایی پر مصرف با فرمول C7H16 و مایعی بی‌رنگ و فرار با بویی شبیه به دی اتیل اتر می‌باشد. هپتان، به‌عنوان یک آلکان با زنجیره مستقیم مشتق شده از نفت، نشان داده می‌شود. نقش آن در صنعت به‌دلیل خاصیت شیمیایی متنوعی که دارا می‌باشد، متفاوت است. به‌عنوان یک هیدروکربن مایع روشن، هپتان به‌عنوان یک صفر استاندارد برای مقیاس رتبه‌بندی اکتان شناخته می‌شود، که تقریباً در هر پمپ بنزین در سراسر جهان مشاهده می‌شود. هپتان وقتی تحت فشار زیادی در موتور بنزینی قرار می‌گیرد، به‌راحتی مهار می‌شود. اشتعال‌پذیری بالای هپتان در بسیاری از صنایع از جمله استفاده به‌عنوان سوخت یکی از قابلیت‌های آن می‌باشد. هپتان به‌دلیل ترکیب شیمیایی هیدروکربن که منبع زیادی برای انرژی گرما در هنگام احتراق هیدروکربن‌ها دارد، منبع سوخت خوبی برای اجاق گازهای مایع تحت فشار در فضای باز است. واکنش پذیری هپتان با اکثر مواد شیمیایی دیگر بسیار کم است. موادی که به‌راحتی در آب حل نمی‌شوند، پیوندهای شیمیایی خود را در محلول هپتان می‌شکنند. نمونه‌ای از تطبیق‌پذیری هپتان، محل تست گریس است که در آن ماده حاوی گریس، موم یا ماده روغنی در محلول هپتان فرو رفته و به آرامی خرد می‌شود. این امر تعیین کننده حضور قبلی مواد در ترکیبات آلی است. آژانس‌های انتظامی و دولتی از هپتان به‌عنوان حلال در پردازش اثر انگشت نهفته استفاده می‌کنند. سهولت آماده‌سازی هپتان با یک معرف نینیدرین از وضوح و شدت اثر انگشت محافظت می‌کند بدون اینکه جوهر را از بین ببرد. اما اگر جوهرهای مورد استفاده در چاپ بر پایه آب نباشد، هپتان جوهر را حل می‌کند. جوشکاری لاستیک با استفاده از هپتان به‌عنوان یک ترکیب دهنده، در تولید تجاری سیمان لاستیکی، لاستیک غیرمولد شده در حلال 70-90٪ هپان قرار می‌گیرد. مقادیر مختلف سیمان لاستیکی بسته به درصد بالاتر یا کمتر هپتان در حلال ایجاد می‌شود. در معرض بودن مکرر با هپتان می‌تواند باعث اختلال در سیستم اعصاب مرکزی، حساسیت پوستی و درد شود. بنابراین افرادی که به‌طور مداوم در معرض این ماده هستند، سلامتی‌شان در خطر است. پس هنگام کار کردن با این ماده، باید موارد ایمنی را رعایت کرد. برای قیمت مواد شیمایی صنعتی می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    ویژگی هپتان نرمال

    • اشتعال‌پذیر
    • مایعی بی‌رنگ
    • نامحلول در آب
    • ایجاد سمیت در اثر تنفس
    • بوی شبیه به بوی گازوئیل
    • ناسازگار با اکسنده‌های قوی

    کاربرد هپتان نرمال 

    • حلال استاندارد برای تست کوبش گازوئیل است.
    • در صنایع مختلف شیمیایی به‌عنوان ماده اولیه کاربرد دارد.
    • استخراج از درون هپتان به‌معنی شناسایی محلول‌های برومین از آیودین است.
    • هپتان را به‌صورت تجاری برای چسب لاستیک و سوخت کوره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • در تست نقطه روغنی شدن (great spot test) هپتان را برای انحلال لکه روغنی نمونه برای نشان دادن مقدار ترکیبات آلی موجود در آن به‌کار می‌برند.
    • هپتان و ایزومرهای آن را به‌طور گسترده در آزمایشگاه‌ها برای حلال استفاده می‌کنند. (اکثر حلال‌های آلی مشکلات سمیت دارند از جمله کلروفرم اما در مورد این محلول، این ماده از سمیت کمتری برخوردار است.)

     

    فروشگاه مرکز شیمی ایران عرضه کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی، صنعتی و صنایع مربوطه مفتخر است که می‌تواند محلول نسلر را با کیفیتی تضمین شده و قیمتی مناسب از تامین کنندگان معتبر به کلیه خریداران در سراسر کشور تحویل نماید.


    محصولات مشابه خریداری شده

    افزودن پرسش جدید
    با انتخاب دکمه "ثبت پرسش" موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در اعلام می‌کنم.
    اطلاع به من در زمان : موجود شدن
    0 سبد
    بیشتر
    دسته ها
    جستجو
    پروفایل
    تماس
    دسته بندی ها
    مواد شیمیایی
    محصولات بهداشتی
    باغبانی و کشاورزی
    ابزار و مصالح ساختمانی
    تجهیزات کنترل محیط و آزمایشگاه
    چاشنی و افزودنی ها
    بازگشت به بالا