0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بسته
    "
    افزودن به لیست علاقه مندی ها
    مقایسه

    پلی سوربات 80 (توئین 80)

    (Polysorbate 80 (Tween 80

    شناسه محصول: RM-OTH-1
    شناسه محصول: RM-OTH-1
    برند: Neutron
    گرید:
    Extra pure
    بسته بندی:
    1 لیتری شیشه
    لطفا برای خرید و اطلاع از قیمت و موجودی گرید صنعتی این محصول، با کارشناسان فروش تماس بگیرید.
    شماره تلفن : 02188543464
    فروشنده: سی سی ایران
    دسترسی: در انبار
    531,000
    531,000 تومان 0 تومان تخفیف
    تعداد
    امتیاز محصول
    مشخصات فنی بیشتر
    • نام های دیگر: پلی اکسی اتیلن سوربیتان - توئین 80 - سوربیتان منو اولئات اتوکسیلات - پلی اتیلن گلایکول مونو اولئات - پلی سورباتوم 80
    • فرمول شیمیائی:

      C64H124O26

    نقد و بررسی اجمالی
    بیشتر

    پلی سوربات یک مایع چسبناک و طلایی رنگ است. پلی سوربات از پلی اتیل کربنات سدیرتین (ترکیبات شیمیایی مشتق شده از کم آب شدن الکل قند) و اسید اولئیک، اسید چرب موجود در چربی های حیوانی و گیاهی است. به عنوان امولسیفایر یا ضدعفونی کننده در غذاها، ویتامین ها،...

    محصولات مرتبط

    • نقد و بررسی
    • مشخصات
    • نظرات کاربران
    • پرسش و پاسخ
    نقد و بررسی

    پلی سوربات 80 (توئین 80) چیست؟

    پلی سوربات یک مایع چسبناک و طلایی رنگ است. پلی سوربات از پلی اتیل کربنات سدیرتین (ترکیبات شیمیایی مشتق شده از کم آب شدن الکل قند) و اسید اولئیک، اسید چرب موجود در چربی‌های حیوانی و گیاهی است. پلی سوربات 80 یک سورفکتانت و امولسیفایر غیر یونی است که معمولاً در مواد غذایی، مواد آرایشی و بهداشتی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی استفاده می‌شود. همچنین این ماده در کاربردهای پزشکی برای تولید محصولات درمانی هم کاربرد دارد. در آزمایشگاه‌های میکروب شناسی، از پلی سوربات 80 و فنول رد در کنار هم استفاده می‌شود تا وقتی باکتری مایکوباکتریا به این محیط اضافه شود، با تغییر رنگ این محیط، نوع سویه باکتری و فنوتایپ آن را مشخص می‌کنند. این ماده، یک ماده مصنوعی است و قابلیت انحلال در آب را دارد. در صورتی که پلی سوربات 80 در آب حل شود، یک محلول زرد رنگ ایجاد می‌کند که ویسکوزیته بالا دارد. پلی سوربات 80 (Polysorbate 80) با نام تجاری توئین 80 با فرمول شیمیایی C64H124O26 و نام‌های مترادف: استر پلی اکسی اتیلن (80) سوربیتان/ استرهای سوربیتان PEG80/ استرهای سوربیتان POE80/ تویین/ E433 شناخته می‌شود. پلی سوربات 80 در برخی از واکنش‌های جانبی مرتبط با داروهای فرموله شده نقش دارد. تعیین عدد پلی سوربات به تعداد گروه‌های چربی دوست این ماده بر می‌گردد. در این ماده این گروه‌ها به اولئیک اسیدها می‌باشد. تفاوت تویین 20 و 80 در این است که تویین 20 دارای اسید لوریک و تویین 80 دارای اسید اولئیک می‌باشد.

     ویژگی پلی سوربات 80

    • زرد رنگ
    • حالت فیزیکی مایع
    • سورفکتانت غیریونی

    کاربرد پلی سوربات 80

    • از این ماده به‌عنوان تثبیت کننده در دهان‌شویه استفاده می‌شود.
    • از تویین 80 برای بهبود سازگاری پخش کپسول‌های ژل و استفاده از قرص‌ها در معده می‌شود.
    • این ماده را در صنعت خوراکی به بستنی به‌منظور روان شدن آن و جلوگیری از ذوب شدن سریع آن استفاده می‌شود.
    • به‌عنوان سرفکتانت در صابون و مواد آرایشی استفاده می‌شود و به‌عنوان امولوسیوفایر در صنعت دارویی کاربرد دارد.
    • این محصول  یک ماده تحریکی است که برای تثبیت فرمولاسیون آبی داروها برای تجویز تزریق یا واکسیناسیون (در ترکیبات واکسن COVID-19 شرکت جانسون آمریکا) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • گاهی اوقات از ترکیب پلی سوربات 80 برای هموژنی کردن فرمولاسیون و تثبیت کردن آن برای تولید موم، پارافین، کارنابوآ (یک واکس گیاهی است که از برگ درخت کارنابوآ که در برزیل یافت می‌شود به‌دست می‌آید).
    • پلی سوربات 80 یک سورفاکتانت غیر‌یونی آب‌دوست است. این ماده به‌عنوان یک ماده ضدعفونی کننده در صابون‌ها و مواد آرایشی و همچنین به‌عنوان روان کننده در صنعت دارو از جمله در قطره چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • از تویین 80 در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود. برخی گونه‌های باکتریایی حاوی آنزیم لیپاز هستند که وقتی به مخلوط سوربیتول 80 و فنول قرمز اضافه شوند موجب می‌شوند رنگ محلول تغییر کند که برای تشخیص وجود فنوتیپ‌ها یا ایزوله‌های این باکتری‌ها به‌کار می‌رود. توئین 80 در آزمون الایزا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

     

    فروشگاه مرکز شیمی ایران عرضه کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی، صنعتی و صنایع مربوطه مفتخر است که می‌تواند پلی سوربات 80 را با کیفیتی تضمین شده و قیمتی مناسب از تامین کنندگان معتبر به کلیه خریداران در سراسر کشور تحویل نماید.


    محصولات مشابه خریداری شده

    افزودن پرسش جدید
    با انتخاب دکمه "ثبت پرسش" موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در اعلام می‌کنم.
    اطلاع به من در زمان : موجود شدن
    0 سبد
    بیشتر
    دسته ها
    جستجو
    پروفایل
    تماس
    دسته بندی ها
    مواد شیمیایی
    محصولات بهداشتی
    باغبانی و کشاورزی
    ابزار و مصالح ساختمانی
    تجهیزات کنترل محیط و آزمایشگاه
    چاشنی و افزودنی ها
    بازگشت به بالا