0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بسته

    دلیل استفاده از تستر روغن در رستوران‌ها چیست؟

    تا به حال جمله "شما آن چیزی هستید که می‌خورید" را شنیده‌اید؟ این جمله ساده به اهمیت غذای سالم در سلامتی، شرایط جسمانی و حتی روحی شما عزیزان اشاره می‌کند. یکی از پر اهمیت‌ترین مسائل در تولید غذای سالم، روغن استفاده شده در طبخ غذا است. از آن جایی که سالانه مصرف غذاهای سرخ کردنی در میان مردم دنیا افزایش پیدا می‌کند، اطمینان حاصل کردن از کیفیت بالای غذا حائز اهمیت فراوان است.

    هنگامی که شما روغنی را استفاده می‌کنید، حین سرخ کردن غذا، موادی همچون اسیدهای چرب ترانس اکسید یا پلیمریزه شده به وجود خواهند آمد که برای بدن انسان بسیار مضر هستند. به همین دلیل اندازه‌گیری درصد چربی روغن جزء اولویت‌های حفظ سلامتی قرار می‌گیرد و لازم است ایمنی روغن که به وجود مواد قطبی و محتوای پلیمر وابسته است، به طور دقیق بررسی شود. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با تستر روغن آشنا کنیم و به سوال دلیل استفاده از تستر روغن در رستوران‌ها چیست، به طور دقیق و کامل پاسخ دهیم.

    نحوه کار دستگاه تستر روغن به چه شکل است؟

    نحوه کار دستگاه تستر روغن به چه شکل است؟

    هنگام سرخ کردن غذاها، چربی‌های روغن تغییرات شیمیایی پیدا می‌کنند و در این واکنش‌، اجزایی با قطبیت متفاوت نسبت به اجزای اصلی چربی تولید خواهند شد. به طور کلی این تغییر قطبیت را TPM یا اندازه غلظت جرمی نامیده‌اند. برای تعیین کیفیت روغن، اندازه غلظت جرمی آنها بسیار مهم است. در سال 2000 که سومین گردهمایی بین المللی درباره روغن‌ها و سرخ کردن برگزار شد، به طور کامل توضیح داده شد که اگر جرم TPM به 24 درصد برسد، روغن دیگر قابل استفاده نیست و برای سلامت انسان مضر خواهد بود‌. لازم است بدانید که تستر روغن یک دستگاه بسیار کاربردی است که کیفیت روغن پخت و پز شما را با سریع‌ترین و قابل اعتماد‌ترین روش ممکن بررسی می‌کند. این کار را با اندازه گیری TPM انجام داده و که یک نشانگر عالی برای تعیین کیفیت روغن است.

    نحوه کار تستر روغن بسیار ساده است. با اندازه گیری TPM، یک درصد مشخص به شما ارائه می‌دهد. هر چه این درصد بیشتر باشد، روغن شما نیز کهنه‌تر است و کیفیت پایین‌تری خواهد داشت‌. استفاده از روغن بی‌کیفیت، نه تنها طعم غذای شما را افتضاح می‌کند، بلکه آسیب‌های بی شماری را به بدن شما می‌رساند.

    درصد مناسب TPM

    درصد مناسب TPM

    معمولا در کشورهای مختلف این درصد ممکن است کمی متفاوت باشد و عدد آن کمی بالا یا پایین‌تر از استانداردهای دیگر باشد. به طور کلی درصد TPM روغن‌ها باید بین 14 تا 20 درصد باشد تا بهترین عملکرد را ارائه دهد و آسیبی به سلامتی شما عزیزان نرساند. همچنین اگر درصد آن بالای 24 باشد، روغن قابل استفاده نیست و باید از دسترس آشپز خارج شود.

    فواید و دلیل استفاده از تستر روغن در رستوران‌ها چیست؟

    فواید و دلیل استفاده از تستر روغن در رستوران‌ها چیست؟

    • صرفه‌جویی در خرج و مخارج: بررسی کیفیت روغن بسیار مهم است؛ زیرا هیچ کسی نمی‌خواهد روغن با کیفیت را مدام عوض کند و هزینه‌های خود را افزایش دهد.
    • صرفه‌جویی در مصرف روغن: مقدار کمی از روغن با کیفیت، مواد غذایی بسیاری را با کمترین ضرر سرخ می‌کند. اما روغن‌های بی کیفیت دائما باید تمدید شوند تا غذایی ساده را سرخ کنند. به همین خاطر در مصرف روغن صرفه جویی می‌کنید و در عین حال کمترین آسیب را به بدنتان خواهید رساند.
    • حفظ سلامتی: یکی از اصلی‌ترین فواید تستر روغن حفظ سلامتی انسان‌ها است. در زندگی‌های ماشینی امروزه، ورزش جای زیادی ندارد. در نتیجه باید به تغذیه خود اهمیت دهید. بررسی کیفیت روغنی که مصرف می‌کنید، یکی از اصلی‌ترین و موثرترین راه‌ها در این زمینه است.

    ویژگی‌های یک تستر روغن خوب

    ویژگی‌های یک تستر روغن خوب

    تستر روغن شما باید با توجه به نیاز شما برخی از ویژگی‌ها را داشته باشد تا بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد:

    • امکان اندازه‌گیری TMP روغن داغ را برای شما عزیزان فراهم خواهد کرد.
    • معمولا محافظی دارند تا تمیز کردن آنها با آب جاری ساده‌تر باشد و آسیبی نبینند.
    • طراحی ارگونومیک نیز جزو موارد بسیار پر اهمیت است تا کار با آن ساده‌تر باشد و دست گیری بهتری داشته باشد. هنگام استفاده از تستر روغن دست‌های شما نباید در معرض روغن قرار گیرید تا احتمال سوختگی به وجود بیاید. به همین دلیل است که طراحی دقیق تستر روغن اهمیت دارد.
    • همچنین برخی از تسترها با انتشار نور بر روی صفحه نمایش خود، درصد TMP را نشان می‌دهند تا درک آن برای افرادی که سواد ندارند هم ساده‌تر باشد.

    رنگ‌ها به شرح زیر هستند:

    1. سبز: محدوده امن TPM را نشان می‌دهد.
    2. نارنجی: محدوده لب مرز و TPM نسبتا بالا را نشان می‌دهد.
    3. قرمز: رنگ قرمز محدوده خطر است ک باید آن روغن را دور بریزید تا آسیبی به سلامت خود نرسانید.

    اگر به دنبال ویژگی‌های بالا هستید، پیشنهاد ما این است که تستر روغن برند تستو آلمان مدل 270 Testo را در انتخاب‌های خود قرار دهید؛ زیرا یکی از قابل اعتمادترین دستگاه‌های تست روغن در حوزه صنعت غذا است و بهترین امکانات را برای شما عزیزان فراهم خواهد کرد.

    نکات ایمنی استفاده از تستر روغن خوراکی

    1. دستگاه را با دستان خیس لمس نکنید.
    2. دستگاه را دور از نور خورشید و رطوبت قرار دهید.
    3. اگر دستگاه‌تان آسیب دیده است از آن استفاده نکنید.
    4. تستر کیفیت روغن از ضربات و ارتعاشات شدید حفظ کنید.
    5. تستر کیفیت روغن را در مجاورت مواد شیمیایی قرار ندهید.
    6. برای پاک کردن دستگاه از حلال‌ها و پاک کننده‌های ساینده استفاده نکنید.
    7. اگر قصد دارید در دراز مدت از دستگاه استفاده نکنید باتری آن را خارج کنید.
    8. نباید دستگاه را در مجاورت مواد منفجره یا مکان‌های مستعد انفجار قرار داد چون سنسورهای دستگاه خاصیت اشتعال پذیری دارند.

    نتیجه‌گیری

    اگر صاحب رستوران هستید، استفاده از تستر روغن بالاترین اهمیت را برایتان دارد. زیرا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه خرید روغن و صرفه‌جویی در مصرف روغن، شما در برابر سلامتی مشتریان خود مسئول هستید و باید به بهترین شکل از سالم بودن مواد غذایی خود که روغن هم جزء مهمی از آن است اطمینان حاصل کنید و بهترین غذا را ارائه دهید. اگر صاحب رستوران نیستید، برای مصرف شخصی نیز لازم است یک تستر روغن تهیه کنید تا غذایی را که برای اهل خانه و مهمان ها تهیه می‌کنید با بهترین کیفیت ارائه دهید و سلامتی اعضای خانواده خود را به خطر نیندازید.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    مواد شیمیایی
    محصولات بهداشتی
    باغبانی و کشاورزی
    ابزار و مصالح ساختمانی
    تجهیزات کنترل محیط و آزمایشگاه
    چاشنی و افزودنی ها
    بازگشت به بالا