0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بسته

    اهمیت استفاده از دماسنج در صنعت دام و طیور (گوشت منجمد و گرم)

    اهمیت استفاده از دماسنج در صنعت دام و طیور (گوشت منجمد و گرم)

    صنعت دام و طیور یکی از صنایعی است که به دماسنج بسیار وابسته است؛ زیرا گوشت دام‌ها نسبت به دما حساس است و دمای پایین و بالا می‌تواند روی کیفیت و ماندگاری آن اثر بگذارد. به همین دلیل در این صنعت از دماسنج‌های بسیار مختلفی استفاده می‌شود. برای این که بیشتر با اهمیت استفاده از دماسنج در صنعت دام و طیور (گوشت منجمد‌‌ و گرم) آشنا شوید؛ در این مقاله به تمامی نکات موجود در این زمینه اشاره کرده‌ایم.

    اهمیت استفاده از دماسنج در صنعت دام و طیور

    اهمیت استفاده از دماسنج در صنعت دام و طیور

    نظارت دقیق در صنعت دام و طیور اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مهمترین کارهایی که برای سالم نگه داشتن گوشت باید انجام شود، اندازه‌گیری دقیق دمای انباریست که گوشت‌ها در آن نگهداری می‌شوند. برای انجام این کار دماسنج‌ها و راه‌های بسیار مختلفی وجود دارد. برخی از رایج‌ترین شیوه‌های اندازه‌گیری دمای دام و طیور و گوشت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

    1. استفاده از دما‌سنج

    به دلیل اهمیت استفاده از دماسنج در صنعت دام و طیور (گوشت منجمد و گرم) ساده‌ترین، بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای نظارت بر دمای دام طیور، استفاده از دماسنج‌ها است. در این روش، دماسنج در محل نگهداری گوشت‌ها استفاده می‌شود و یک فردی که برای این کار تعیین شده است، دمای محیط را به صورت مداوم چک می‌کند. البته این روش نیز معایب مخصوص به خود را دارد. شاید استفاده از دماسنج هزینه کمی داشته باشد؛ اما استخدام یک نیروی کار برای پایش دمای نگهداری گوشت‌ها می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد. همچنین در این شیوه امکان بروز خطا‌های انسانی نیز نسبت به روش‌های دیگر بالاتر است.

    2. چارت رکوردر

     یکی دیگر از راه‌های اندازه‌گیری دما استفاده از چارت رکوردرها است. چارت رکوردرها در واقع برای چندین دهه است که برای ثبت مداوم دمای فریزر و یخچال استفاده می‌شوند. به همین دلیل امکان استفاده از آنها در صنعت دام و طیور برای کنترل دما نیز وجود دارد. چارت رکوردرها نسبتا ارزان، قابل اعتماد و ساده هستند و می‌توان داده‌های آنها را بایگانی کرد. البته این راه نیز مانند روش‌های دیگر مشکلات خود را دارد. مشکلاتی که در این روش با آن رو به رو خواهید شد، مشکلات مربوط به تعویض کاغذ دستگاه و خرید قلم برای دستگاه است.

    3. ثبت کننده‌های داده

    به دلیل مهم بودن دما در نگهداری از گوشت معمولا در کنار دماسنج از وسایل دیگری نیز استفاده می‌شود. یکی از وسیله‌ها دیتالاگر یا همان ثبت کننده‌های داده هستند. دیتالاگرها می‌توانند به طور مداوم و پشت سر هم دمای یخچال را اندازه‌گیری کنند و در صورت مناسب نبودن دما هشدار دهند. دیتالاگر‌ها گران تر از دماسنج‌های معمولی هستند؛ اما دارای مزایای زیادی از جمله نظارت مداوم و دقیق، قابلیت هشدار و ذخیره الکترونیکی داده‌ها هستند.

    4. سیستم‌های مانیتورینگ

    استفاده از سیستم‌های مانیتورینگ یکی از راه‌هایی است که می‌توان به کمک آن دمای محل نگهداری مواد را اندازه گیری کرد. سیستم‌های مانیتورینگ با اینترنت کار می‌کنند و از طریق یک پورتال داده شخصی، اطلاعات را به فضای ابری منتقل می‌کنند. همچنین به دلیل اهمیت استفاده از دماسنج در صنعت دام و طیور (گوشت منجمد و گرم) سیستم مانیتورینگ به طور مداوم دما را بررسی و نتیجه آن را به شما از طریق ایمیل یا پیامک اعلام می‌کند. از مزایای این روش می‌توان به حذف امکان خطای انسانی و ذخیره داده‌ها به صورت دائمی اشاره کرد. همچنین در صورتی که دستگاه نیاز به باتری داشته باشد، می‌تواند از پیش‌تر درمورد ضعیف بودن باتری به شما هشدار دهد.

    دماسنج‌های تستو

    دماسنج‌های تستو

    اهمیت استفاده از دماسنج در صنعت دام و طیور (گوشت منجمد و گرم) تنها در موارد گفته شده خلاصه نمی‌شود؛ بلکه بسیار مهم است که در این کار از دماسنجی مناسب و با کیفیت استفاده شود. یکی از بهترین دماسنج‌هایی که برای این صنعت می‌توان معرفی کرد، دماسنج‌ تستو می‌باشد. تستو برندی آلمانی است که دماسنج‌های آن برای اندازه‌گیری دمای هسته مواد غذایی منجمد و غیر منجمد بسیار مناسب هستند. دماسنج تستو دارای دو سر برای اندازه گیری دما است. اولین سر برای مواد غیر منجمد مانند گوشت‌های گرم، پنیر‌ها، ژله‌ها و بسیاری از مواد دیگر استفاده می‌شود. سر بعدی که اندازه‌ای بلندتر دارد و طول آن تقریبا به حدود 20 سانتی‌متر می‌رسد، برای اندازه‌گیری دمای مواد غذایی منجمد به کار گرفته می‌شود. هر دو پورب این دماسنج استانداردند و برای اندازه‌گیری دمای مواد مختلف عالی هستند.

    دماسنج تستو هر آنچه را که شما از یک دماسنج انتظار دارید، برآورده کرده است. این دماسنج به راحتی با یک دست قابل استفاده است. از مهمترین ویژگی‌های آن این است که هم دما و هم رطوبت محیط را هم زمان اندازه می‌گیرد. طراحی آن زیبا و ساده است و صفحه نمایش آن نور پس زمینه دارد. همچنین امکان تنظیم زنگ صوتی و تصویری نیز برای آن وجود دارد. این دماسنج گواهی IP65 را کسب کرده است. این بدین معنی است که دماسنج در برابر گرد و خاک و نفوذ آب مقاومت خوبی دارد. همچنین یکی از دماسنج‌های قابل اعتماد و مورد تایید سازمان غذا و دارو است. این دماسنج ضریب خطای بسیار پایینی دارد طوری که ضریب خطای آن حدود ۰.۵± است. همچنین دقت اندازه‌گیری رطوبت آن هم حدود ۳± است که در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها عالی است.

    نتیجه‌گیری

    همان‌گونه که تا کنون متوجه شده‌اید، اهمیت استفاده از دماسنج در صنعت طیور و دام (گوشت منجمد و گرم) اصلا قابل بیان کردن نیست. به همین دلیل انتخاب دماسنج مناسب برای انجام این کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ما در این مقاله برای این که بیشتر با این موضوع آشنا شوید، یکی از برند‌های خوب بازار یعنی برند تستو را معرفی کرده و در مورد ویژگی‌های مثبت دماسنج این برند توضیح دادیم. امیدواریم که این مقاله شما را در بهره‌مندی از یک دماسنج مناسب یاری دهد.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    مواد شیمیایی
    محصولات بهداشتی
    باغبانی و کشاورزی
    ابزار و مصالح ساختمانی
    تجهیزات کنترل محیط و آزمایشگاه
    چاشنی و افزودنی ها
    بازگشت به بالا