0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی کالاها
    بسته

    کوکتل پدیکور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

    کوکتل پدیکور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

    امروزه راه‌های بسیار زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد، برای مثال بعضی از افراد از کرم‌های مراقبت‌کننده استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز از ماسک‌های مختلف برای بهبود پوست‌شان. به غیر از این روش‌ها یکی از راه‌هایی که می‌تواند به بهبود وضعیت پوست شما کمک کند، استفاده از کوکتل پدیکور است. اگر نمی‌دانید کوکتل پدیکور چیست، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله در مورد این که کوکتل پدیکور چیست و چه کاربرد‌هایی دارد توضیح دادیم.

    کوکتل پدیکور چیست؟

    کوکتل پدیکور چیست؟

    کوکتل پدیکور معمولا به صورت توپ‌های کوچک به فروش می‌رسد. این توپ‌ها در آب حل می‌شوند و در هنگام استحمام مورد استفاده قرار می‌گیرند. کوکتل پدیکور حاوی روغن‌های ضروری است که می‌تواند تسکین دهنده، آرامش بخش و حتی انرژی‌زا باشد. همچنین در ترکیبات آن، مقداری رنگ خوراکی به کار رفته است که می‌تواند آب را به رنگ‌های مختلف در بیاورد. در ترکیبات کوکتل پدیکور مواد مختلفی مانند روغن نارگیل یا نمک اپسوم برای بهبود پوست دیده می‌شود.

    کوکتل پدیکور از چه موادی ساخته می‌شود؟

    کوکتل پدیکور از چه موادی ساخته می‌شود؟

    درباره این موضوع که کوکتل پدیکور از چه موادی ساخته می‌شود باید بگوییم که در ساخت کوکتل پدیکور از 9 ماده استفاده شده است. دو ماده اولیه و اصلی کوکتل پدیکور شامل سدیم هیدروژن کربنات(جوش شیرین) واسید سیتریک می‌باشد. جوش‌‌شیرین از خاکستر‌ سودا به دست می‌آید. خاکستر‌ سودا با عبور از دی‌اکسید‌کربن و مقداری آمونیاک باعث تولید جوش‌‌شیرین می‌شود. ماده بعدی اسید سیتریک است، اسید سیتریک از ساکارز یا گلوکز تهیه می‌شود. بعد از به دست آمدن اسید سیتریک و جوش‌شیرین این دو ماده را با هم ترکیب می‌کنند. معمولا برای ترکیب این دو ماده از مخلوط نشاسته ذرت و آب استفاده می‌کنند. این دو ماده، ویسکوزیته بالایی دارند که به حفظ اسید سیتریک و جوش‌شیرین در کنار هم کمک می‌کند. نشاسته ذرت از مولکول‌های نشاسته بلند ساخته شده است. به همین دلیل وقتی که در تماس با اسید سیتریک و جوش‌شیرین قرار می‌گیرد، آن‌ها را به هم متصل می‌کند و در تماس دوباره با آب آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند که باعث عملکرد صحیح کوکتل پدیکور‌ها می‌شود. همچنین نمک اپسوم نیز به عنوان یکی دیگر از ماده‌های خشک به این محصول اضافه می‌شوند.

    علاوه بر این مواد، ممکن است مواد معطر مانند کندر و اسطوخودس نیز در مواد اولیه آن وجود داشته باشد. روغن نارگیل نیز که دارای آب و ویتامین‌های مختلف مانند ویتامین E است که می‌تواند به ترکیب کوکتل پدیکور اضافه شود. برای زیبایی بیشتر، یک ماده مانند ایندیگوتین که رنگ آبی تولید می‌کند در کوکتل پدیکور به کار می‌رود.

    کوکتل پدیکور چه کاربرد‌هایی دارد؟

    کوکتل پدیکور چه کاربرد‌هایی دارد؟

    کاربرد اصلی این ماده در حوزه آرایشی بهداشتی است. مهم‌ترین مزایای استفاده از کوکتل پدیکور در موارد زیر بررسی می‌شوند:

    1. سم‌زدایی پوست

    همان‌طور که توضیح دادیم یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده کوکتل پدیکور جوش‌‌شیرین است. جوش‌‌شیرین با فواید بی‌شماری که برای سلامتی دارد در میان عموم شاخته شده است. یکی از مزایای بسیار خوب این ماده سم‌زدایی است. کوکتل پدیکور با جوش‌‌شیرینی که دارد می‌تواند سموم مختلف را از روی پوست شما دفع کند. جوش‌‌شیرین موجود در کوکتل پدیکور می‌تواند تمامی کثیفی‌ها و روغن‌های مضر باقی مانده روی لایه بیرونی پوست را از بین ببرد.

    2. کاهش بدن درد

    استفاده از کوکتل پدیکور در آب حمام و غوطه‌ور شدن در آب آغشته به آن برای مدت 20 دقیقه، آرامش و راحتی شما را در پی دارد و بسیار نشاط آور است. قرار‌گیری در آب آغشته به کوکتل پدیکور می‌تواند استرس را از بدن شما خارج کند. در نتیجه با از بین رفتن استرس، روحیه شما نیز تقویت می‌شود که همین موضوع به کاهش تنش و بدن‌درد کمک می‌کند.

    3. ترمیم پوست خشک

    یکی از فواید این ماده، کمک به ترمیم پوست‌های خشک است. اگر پوست خشکی دارید که به رطوبت اضافه نیاز دارد، می‌توانید از این ماده برای ترمیم آن استفاده کنید. همچنین کوکتل پدیکور حساسیت زا هم نیست. به همین دلیل می‌تواند انتخابی عالی برای پوست‌های حساس باشد. بعد از استفاده از این ماده و قرار گرفتن در آب، پوست شما با مواد حل شده در آن تماس پیدا می‌کند. موادی که از کوکتل پدیکور در آب حل شدند به ترمیم لایه‌های آسیب دیده و خشک پوست شما کمک می‌کنند. برای مثال یکی از موادی که به ترمیم پوست کمک می‌کند، روغن‌هایی است که در کوکتل پدیکور به کار رفته‌‌اند. هر چه طولانی‌تر در آب آغشته به کوکتل پدیکور بمانید، آب رسانی به پوست شما بهتر انجام می‌شود و در آخر نیز پوست انعطاف پذیرتر و نرم‌تری خواهید داشت.

    سوالات متداول

    • فواید کوکتل پدیکور چیست؟

    کوکتل پدیکور به لایه برداری از پوست و با طراوت کردن آن کمک می‌کند. همچنین خواص ضد قارچی نیز دارد و به تقویت ناخن‌ها و بهبود جریان خون نیز کمک شایانی می‌کند.

    • آیا کوکتل پدیکور ضرری دارد؟

    در جواب این سوال باید گفت که اگر کوکتل پدیکور از مواد طبیعی تهیه شده باشد هیچ گونه ضرری ندارد و معمولا باعث ایجاد حساسیت نیز نمی‌شود.

    نتیجه‌گیری

    در این مقاله ذکر نمودیم که کوکتل پدیکور یکی از موادی است که در بهبود و درمان پوست تاثیر به سزایی دارد. کوکتل پدیکور‌ می‌توانند در آب‌حمام حل شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. با توجه به آن‌چه که گفته شد، امیدواریم پاسخ خود را در باب این که کوکتل پدیکور چیست و چه کاربردهایی دارد، یافته باشید.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    مواد شیمیایی
    محصولات بهداشتی
    باغبانی و کشاورزی
    ابزار و مصالح ساختمانی
    تجهیزات کنترل محیط و آزمایشگاه
    چاشنی و افزودنی ها
    بازگشت به بالا